Uw hypotheekklant een betere oude dag

We weten het allemaal:

  • de hypotheekrenteaftrek is beperkt tot (minimaal) annuïtaire leningen;
  • de maximale verstrekking is bijna afgebouwd naar 100% van de marktwaarde en gaat misschien nog verder omlaag;
  • de AOW-leeftijd gaat stapsgewijs naar 67 en wordt vanaf 2021 gekoppeld aan de levensverwachting;
  • de pensioenopbouw via werkgevers is ingeperkt;
  • pensioenfondsen kampen met probleem rondom de dekkingsgraden en rendement;
  • de mogelijkheden om fiscaal ondersteund vermogen voor later op te bouwen zijn geminimaliseerd;
  • Nederlanders moeten meer voor de eigen zorg betalen.

De overheid trekt zich terug uit de verzorgingsstaat en verwacht dat de burger de zorg voor de eigen financiën, nu en vooral later, op zich neemt. De consument wacht echter af. Zij weten nauwelijks wat het op langere termijn betekent om een annuïteitenlening te hebben. Het pensioenbewustzijn is nog altijd laag en echt in actie komen voor de oude dag gebeurt weinig.

Hypsotech heeft een nieuwe aanpak ontwikkeld waarmee een geldgever in staat is consumenten te ondersteunen bij het verbeteren van de financiële positie voor de oude dag. Deze aanpak is voorzien van effectieve en praktische middelen, zoals proposities, producten, productopties en relateert sterk aan het hypotheekproces. Met deze aanpak is een geldgever ook in staat reductie van schulden te ondersteunen in preventief beheerssituaties, een andere vorm van een betere oude dag.

U kunt kiezen voor een Eerste_implementatie die erop gericht is om snel inzicht te krijgen in de mogelijkheden voor het implementeren van één onderdeel van de lifecycle cashflow propositie. Het doel is het verlagen van de hypotheekschuld en het risico op restschuld. Klik hier voor meer informatie of neem contact op met Jeroen Dekkers.

Of u kunt een Eerste_inventarisatie laten uitvoeren, die erop gericht is om inzicht te krijgen in de best mogelijke strategie voor het implementeren van een uitgebreide lifecycle cashflow propositie voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Het doel: zorgvuldig beheer gedurende de hele wooncarrière van de consument.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Nony Verschoor: 070 345 89 80

Jeroen Dekkers: 06 24 54 24 42