Hypsotech goes Dreamforce

Van San Francisco tot Zaandam

Dreamforce, de jaarlijkse conferentie van Salesforce in San Francisco, wordt door velen hèt automatiserings- en onliniseringsevent van de wereld genoemd. Alle grote en kleine ondernemingen die maar iets met een customer journey van doen hebben, laten zich gedurende vier dagen bijpraten en inspireren over de mogelijkheden die de huidige technologie biedt. Dreamforce – San Francisco kent 12 centrale keynote speeches, 2700 break-out sessies en trekt maar liefst 170.000 bezoekers. Het hele businessdistrict van San Francisco is gevuld met bezoekers die te herkennen zijn aan hun Salesforce-blauwe keycord. Eén daarvan was ondergetekende.

Omdat we als Hypsotech voor onze klanten vaak werken aan meer, betere en efficiëntere digitale processen in de hypotheekketen, hebben ook wij de reis naar San Francisco gemaakt om een indruk te krijgen van de laatste stand van zaken op dit gebied. Immers, de Nederlandse hypotheekindustrie is niet de meest innoverende branche als het op implementaties aankomt.  Natuurlijk, we maken goede stappen, maar andere branches gaan sneller en verder.

Nu valt het voorwaar niet mee om een keuze te maken uit 2.700 sessies en dan met concrete ideeën naar huis te gaan. Gelukkig was er daarom op 22 november een meer locale versie van Dreamforce. In Zaandam kwamen 1.700 bezoekers bijeen voor 2 centrale keynotes en een keuze uit 16 breakout-sessies. Een stuk overzichtelijker.

Naast de verschillende informatiestands over de uitgebreide mogelijkheden van Salesforce hebben we veel gehoord over hoe organisaties hun customer journey en salesprocessen dichter bij de klant brengen. Misschien was de Ben & Jerry’s case wel de leukste: consumenten kunnen in de Ben & Jerry’s app hun eigen ijsje samenstellen en online plaatsen, waarna op alle aangemaakte ijscombinaties kan worden gestemd. Dat stemmen gebeurt op een voor sommigen bekende manier: niet lekker, swipe links; wel lekker, swipe rechts. De ijsjes met de meeste stemmen worden daadwerkelijk in productie genomen.

Dit is nog niet in Nederland beschikbaar, maar dat komt waarschijnlijk vanzelf. En dat geldt voor meer technologische hoogstandjes, ook voor de hypotheekbranche! Belangrijk dus om alert te blijven op wat er rondom ons gebeurt, niet alleen in andere landen maar vooral ook in andere branches. Op 19-22 november 2019 is de volgende Dreamforce in San Francisco.

Wil je meer weten, neem dan contact op met Jeroen Dekkers: mail jdekkers@hypsotech.nl of bel 06 2454 2442.